Cercar Cerca avançada

19. L'anunci

Intermedi 2

L’anunci és un tipus de text que té implicacions en la psicologia dels lectors, gràcies al tipus de llenguatge que fa servir i també de la pragmàtica, que és l’efecte que un text provoca al lector.

Un anunci, doncs, és un text unidireccional que té l’objectiu de persuadir el lector perquè faci alguna cosa o assumeixi alguna idea.

Les característiques de l’anunci s’han d’adaptar al receptor que interpel·la, i han de complir els requisits següents:

  • Ha de ser eficaç en l’objectiu de tenir efectes en el lector.
  • Cal que sigui clar i fàcil d’entendre.
  • Ha de fer servir la comunicació visual amb colors o imatges per cridar l’atenció.
  • El discurs ha de generar interès.
  • Ha d’incloure elements persuasius.
  • El missatge ha de tenir en compte a quin tipus de receptor es dirigeix.

Tant si és escrit, com si és oral o visual, l’anunci sol ser breu i concís i conté:

  • Eslògans o missatges de crida que pretenen captar l’interès dels destinataris i motivar-los.
  • Informació que descriu el producte, el servei o la persona que s’ofereix o es demana.

Sovint també conté les dades que permeten que el lector es posi en contacte amb l’anunciant.

Etiquetes: anunci, propaganda

Filtres

Nivell