Servei d’Assessorament Lingüístic

El CPNL disposa d'un equip de professionals de la llengua qualificats i amb àmplia experiència que assessoren lingüísticament empreses, entitats, associacions i administracions públiques, utilitzant un mètode de revisió propi.

Qualitat i fiabilitat lingüístiques, eficàcia i eficiència són el distintiu del Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL).

Què fa diferent el SAL?

El SAL acompanya l'usuari perquè esdevingui autònom amb les recomanacions i els recursos lingüístics més adients. Els serveis s'ofereixen presencialment o en línia, amb atenció personalitzada

Els nostres serveis

  • Revisió de textos
    L’equip de tècnics del SAL assessora amb un mètode de revisió propi i una atenció personalitzada, per tal de garantir la qualitat de les comunicacions i afavorir l'autonomia lingüística dels usuaris.

  • Traducció
    Traducció de textos del castellà al català retornats amb recomanacions per millorar-ne la redacció.

  • Entrenament lingüístic
    És un assessorament per millorar la capacitat comunicativa i competencial, oral o escrita. Els continguts que es treballen els defineix l'usuari i s'adapten constantment a les seves necessitats.

  • PLAU
    Amb un pla d'autonomia lingüística (PLAU) s'analitzen els documents d'organitzacions i es fa un acompanyament personalitzat per millorar la qualitat de les comunicacions i l'autonomia lingüística.

  • Sessions formatives
    Són un espai per treballar temes concrets segons les necessitats del col·lectiu professional: sensibilització lingüística, llenguatge inclusiu, recursos en línia, etc.

  • Legislació lingüística
    L’ús del català ha d'estar basat en raons comercials, de qualitat d'atenció al client i en l'acompliment de la legislació i dels drets dels consumidors. El SAL assessora les organitzacions respecte de la normativa lingüística vigent.