Preguntes més freqüents
Si ja has fet una prova de nivell i en vols fer una altra, hauràs d'esperar com a mínim 60 dies per tornar-la a fer. Si ja has fet un curs general amb el CPNL, no l'has de tornar a fer.
El resultat de la prova té una validesa d'un període de 2 anys i en cap cas té un valor de certificació de coneixements de català.
Si has acabat el curs en un moment molt proper al període d'inscripció, pot ser que el nivell recomanat encara no estigui introduït perquè el tancament dels cursos no és un procés immediat.
Quan s'obri el període d'inscripció t'oferirà el nivell recomanat pel tutor.
Si un cop iniciat el període d'inscripció no t'ofereix el nivell recomanat pel tutor, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Un cop hàgim revisat la documentació presentada, rebràs un missatge a l'adreça de correu electrònic o número de telèfon que hagis indicat en el moment d'iniciar la gestió.
Per consultar el resultat, ves a la secció Continuar un tràmit a la plataforma, que trobaràs dins del web d'inscripció, i omple les dades: codi de tràmit, tipus i número de document.
Quan hi accedeixis, veuràs el resultat de la validació. Si no és vàlid, hauràs de tornar a adjuntar un nou document o fer el pagament sencer de la matrícula.
Un cop finalitzat el procés d'inscripció, rebràs el document de pagament o el document d'inscripció, depenent del curs al qual t'hagis matriculat, a l'adreça de correu electrònic que ens vas facilitar.
Si no el reps, pots descarregar-te'l accedint a Continuar un tràmit a la plataforma amb el codi de tràmit i el document d'identitat.
Tot i ser un procés automàtic, aquesta informació pot tardar fins a 3 dies a actualitzar-se.
Sí, si t'has equivocat en la tria del curs o vols canviar la teva opció, pots anul·lar la inscripció fent clic al botó de la paperera que trobaràs al costat del codi de tràmit o clicant al botó Anul·la la inscripció. Si ho fas, perdràs la plaça i hauràs de començar el procés de nou.
Has de tenir en compte que si vols anul·lar una inscripció pagada, hauràs de fer el tràmit de devolució de l'import de la matrícula per renúncia, tal com s'estableix a la normativa.
Si has anul·lat la inscripció per error, hauràs de tornar a començar el procés de nou. Si has anul·lat una inscripció pagada, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Un cop acabat el procés d'inscripció al curs, la plataforma d'inscripció genera un document de pagament, que t'hauràs de descarregar, on trobaràs totes les dades del curs al qual t'has matriculat i les instruccions per pagar per Internet o presencialment als caixers de CaixaBank.
La inscripció es fa efectiva un cop s'ha fet el pagament. Si en el termini de 3 dies naturals no has pagat, la inscripció quedarà automàticament anul·lada i perdràs la plaça.
Si no has fet mai un curs amb el CPNL, 24/48 h abans de començar el curs, rebràs un missatge a l'adreça electrònica que ens vas proporcionar en el moment de la inscripció amb el teu compte de correu del CPNL xxx.xxx@alumnes.cpnl.cat, la contrasenya inicial i les instruccions per activar-lo.
Si ja has fet un curs amb el CPNL i tens el compte d'alumne del CPNL activat, podràs accedir a l'entorn el dia de l'inici de curs amb la contrasenya que ja tenies.
Per ajudar-te a activar el compte d'alumne, consulta la Guia per activar el compte d'alumne. Si tens algun dubte, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.