Promoció de l'ús

Plans Ofercat

Estudi Ofercat

L'Ofercat, fruit de la col·laboració entre el CPNL i la Direcció General de Política Lingüística, és un sistema de mesura que permet conèixer la presència del català en els comerços d’un territori determinat. Amb l'aplicació d'aquesta eina s'obtenen dades de les llengües emprades en el rètol principal i en els rètols de l'aparador, i també de la llengua amb què el personal del comerç dona la benvinguda a la persona i si s'adapta al català, si el client li parla en aquesta llengua. S'obté un índex, dins d'un barem d'entre 0 i 100 punts.

Plans Ofercat

Els resultats obtinguts de l'Ofercat, especialment en les habilitats orals de comerços amb presència de persones nascudes a l'estranger, han portat a la creació dels Plans Ofercat, amb objectius i estratègies compartides entre els 22 centres de normalització lingüística de tot Catalunya.

Aquests Plans Ofercat s'estructuren de manera pluriennal i tenen com a objectiu incrementar l'ús del català als comerços. Per fer-ho, es duen a terme activitats per promoure la sensibilització i l'ús actiu de la llengua, i per facilitar el coneixement de la legislació lingüística.