Set establiments de Tarragona finalitzen les formacions del programa “Comerços aprenents”
Es tracta dels primers d'una sèrie de bars i restaurants que han completat la formació bàsica de català
La campanya "Comerços aprenents. Parlem-nos en català", impulsada pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i l'Ajuntament de Tarragona, continua avançant amb èxit. Set primers establiments de la ciutat han completat les sessions formatives que els acrediten com a comerços compromesos amb l'ús del català en l'atenció al públic.
Comerços aprenents és una iniciativa que porta la formació bàsica de català directament als establiments, amb un format flexible que s'adapta als seus horaris. Les sessions són breus, pràctiques i orientades a situacions reals: salutacions, vocabulari específic del negoci, numerals i estratègies per mantenir la conversa en català. L'objectiu és oferir formació essencial en llengua catalana, donar confiança lingüística al personal i garantir una atenció propera i en català.
Els primers establiments que han completat la formació de l'estiu ençà són:
-
Lo Zio Pizzeria Bar - Carrer de Reding, 32
-
La Magina del Serrallo - Carrer Despinach, 28
-
Mizu Japan Fusion Sushi Club - Carrer de Reding, 23
-
The Pizza Market Café Empanadas Bar - Carrer de Cristòfor Colom, 8
-
Sons Cubanos Restaurante Bar de Tapas - Carrer de Lleida, 17-19
-
De vins, restaurant espai gastronòmic - Carrer de Méndez Núñez, 10
-
Empanadas con alma - Carrer de Sant Fructuós, 3
La campanya es va presentar a principis d'any i, després d'una primera fase de visites informatives, una cinquantena de comerços van signar el seu compromís per formar-se. Ara, aquests set ja han completat el seu itinerari formatiu i rebran el diploma que els acredita com a comerços aprenents. A partir del gener, s'iniciaran noves formacions en establiments que ja han confirmat la seva participació, amb l'objectiu de garantir els drets dels ciutadans a ser atesos en català. A més de la formació de català oral, es fa la revisió o la traducció al català de cartes, menús i cartells, elements que tenen una gran incidència en el paisatge lingüístic de la ciutat.
Aquests establiments se sumen a altres comerços que s'han fet en altres poblacions de l'àmbit del CNL de Tarragona, com el Vendrell, Salou, Valls i Vila-seca. Amb aquesta iniciativa, es fa un pas més per millorar l'ús del català en el comerç i reforçar la cohesió social.
CNL de