Continuen les activitats complementàries als cursos

Activitats complementàries

L’objectiu és practicar en un context real el que s’aprèn a classe i conèixer millor l’entorn

Alumnes a la gimcana de Salou

Els serveis i oficines del CNL de Tarragona continuen complementant els cursos de català amb activitats fora de l’aula. Amb el convenciment que una llengua s’aprèn parlant-la molt, a tot arreu i amb tothom, amb aquestes activitats se’ls convida que interactuïn amb persones responsables d’equipaments públics i culturals o del comerç.

A Valls, aquesta setmana un grup d'alumnes del nivell bàsic 2 ha visitat la Biblioteca Carles Cardó per conèixer, de primera mà, els espais i els serveis que ofereix aquest equipament. Durant la visita guiada, els alumnes han seguit un itinerari pels diferents espais de la biblioteca, entre els quals han descobert la videoteca i han consultat els llibres de lectura fàcil adaptats al seu nivell. Tot seguit, els participants han conegut l'àmplia carta de serveis que ofereix la biblioteca i alguns alumnes han aprofitat per demanar informació sobre el carnet i el servei de préstec.

Alumnes de Valls a la Biblioteca Alumnes de Valls a la Biblioteca

A Salou, es va fer una gimcana a les parades del mercat municipal i a diversos establiments col·laboradors. Els alumnes, de nivells diferents, havien de seguir una ruta per aquests comerços i practicar com presentar-se i acomiadar-se, vocabulari divers i frases per expressar la situació de les coses, la descripció, etc. Abans i després de classe, es feien activitats per preparar la sortida i per valorar-la.

Alumnes a la gimcana Alumnes a la gimcana Alumnes a la gimcana

Finalment, a Calafell, els alumnes de nivell bàsic 1 han fet una visita a les parades del mercat municipal. Han pogut practicar el vocabulari dels aliments amb els paradistes i les frases més habituals de l'acte de comprar i vendre. Posteriorment, a l'aula els alumnes van comentar en grup com havia anat l'experiència.

Alumnes de Calafell al mercat Alumnes de Calafell al mercat

Vols compartir aquesta notícia?