El Servei d’Assessorament Lingüístic (SAL) de Terrassa i Rubí reprèn amb força l’activitat

CNL de Terrassa i Rubí

Servei d'Assessorament Lingüístic, Ús professional

Una cinquantena d'establiments han millorat els seus menús gràcies a la campanya del CNL

El Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL) de Terrassa i Rubí ha reprès amb força la seva activitat al sector de la restauració, amb l'objectiu de potenciar l'ús del català en l'àmbit comercial. Des de l'inici de la campanya informativa específica, una cinquantena de bars i restaurants han fet ús del servei, que ofereix correcció i traducció lingüística gratuïta.

L'impuls respon a les conclusions del pla Ofercat 2023 ―una iniciativa del Departament de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, amb el suport dels ajuntaments― que va detectar un ús baix del català en la llengua escrita dels establiments (cartes, menús, pissarres, etc.).

Per revertir aquesta situació, el Centre de Normalització Lingüística de Terrassa i Rubí va posar en marxa una campanya adreçada específicament al sector de la restauració. Aquesta inclou serveis de correcció i traducció al català, píndoles de llengua i una via de comunicació directa per WhatsApp per facilitar l'assessorament.

Gràcies a aquesta iniciativa, 54 establiments han pogut revisar o traduir les seves cartes i menús. D'aquests, 12 s'han fidelitzat i utilitzen el servei de manera regular, diària o setmanal, per garantir una oferta lingüística de qualitat en els seus menús diaris, setmanals o de temporada.

Vols compartir aquesta notícia?