Cinc restaurants més se sumen a ser aprenents de català a Terrassa
CNL de Terrassa i Rubí
El CNL de Terrassa i Rubí ofereix als establiments formació i assessorament per millorar l'atenció en català

En el marc del programa de visites informatives a restaurants que està duent a terme el CNL des de l'octubre passat, Mexterra, La Leggenda di Napoli, Àgora, Al Panino i L'Artesanna s'han afegit al projecte Comerços aprenents. Amb anterioritat ho van fer la Cafeteria Meridiem i la pizzeria Francesco Romano, amb l’objectiu de millorar l'atenció en català a la clientela.
Els restaurants reben un cop a la setmana la visita d'una tècnica de normalització lingüística que es desplaça al local i els fa sessions de formació d'un quart d'hora, amb un enfocament molt pràctic, per tal que aprenguin les expressions bàsiques que necessiten per poder atendre els seus clients en llengua catalana.
A les visites, que s'han dut a terme a més d'un centenar d'establiments de la ciutat, s'informa també del Servei d'Assessorament Lingüístic que ofereix la correcció o traducció gratuïta al català (de la carta, els menús, les pissarretes, la retolació, etc.). Els establiments interessats tenen una línia directa per WhatsApp, de dilluns a divendres, de 8 a 13 h.
Comerços aprenents és un projecte que ofereix al comerç local una formació essencial en llengua catalana per a les persones que fan atenció al públic i encara parlen molt poc en català. Sovint aquestes persones no poden assistir a un curs de català i, per això, els tècnics de normalització lingüística es desplacen directament als establiments per oferir-los aquestes sessions formatives, en format de píndoles breus.