El Consorci per a la Normalització Lingüística engega a Santa Coloma de Farners una campanya perquè els catalanoparlants no abandonin la llengua quan s'adrecen a persones nouvingudes o desconegudes

CNL de Girona

Ús professional, Difusió

"Pots mantenir l'ús de la llengua catalana durant 21 dies ininterromputs?" Aquest és el repte que proposa la campanya "21 dies. D'entrada, en català": mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom. Es tracta de no canviar de llengua en situacions en què habitualment es fa. Els experts consideren que es necessiten 21 dies per consolidar un nou hàbit; per això el repte té aquesta durada.

La campanya es durà a terme entre el 14 de novembre i el 15 de desembre de 2022 a Santa Coloma de Farners. Al llarg d'aquests dies es penjaran cartells i banderoles i es repartiran targetes que explicaran l'objectiu de l'actuació. El divendres 2 de desembre, a les 6 de la tarda, tindrà lloc l'acte central, que comptarà amb la presència de la nova directora esportiva a l'Uni i exjugadora de bàsquet Laia Palau, i en el qual també hi participaran alumnes dels cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística, participants al Voluntariat per la llengua, alumnes de l'Escola d'Adults Municipals, diferents entitats del municipi i altres representants del teixit associatiu i del món polític local.

Els darrers anys han saltat les alarmes pel descens de l'ús del català, sobretot entre els més joves. Segons les estadístiques, 8 de cada 10 catalanoparlants canvien de llengua quan algú els parla en castellà, una conducta considerada perjudicial per a la supervivència del català perquè fa que desaparegui de tots els espais i dificulta que els qui encara no el parlen el puguin aprendre i practicar. Per això hi ha consens que cal modificar aquest hàbit a fi de fer la llengua útil i necessària i per ajudar els qui l'aprenen a practicar-la fora de l'aula. "D'entrada, parla en català amb tothom." Aquest és el repte que es proposa als colomencs: mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom.

La campanya també es difondrà per les xarxes (Facebook, Twitter i Instagram), per mitjà de les quals es donaran a conèixer els objectius de l'actuació, testimonis personals i altres iniciatives semblants. La intenció dels organitzadors és que més endavant es pugui exportar a altres municipis de les comarques gironines.

Enllaços relacionats

Vols compartir aquesta notícia?