Presentació de la campanya «Català de proximitat» al mercat d'Amposta

Difusió, CPNL

Coincidint amb la setmana de Sant Jordi, el Servei Comarcal de Català del Montsià, amb la col·laboració dels paradistes dels mercats d'Amposta, va impulsar la campanya de sensibilització lingüística «Català de proximitat al mercat».

«Català de proximitat» consta d'un seguit de cartells il·lustrats amb el dibuix de productes agroalimentaris de venda habitual al mercat ampostí i les diferents maneres de denominar-los en català, i dona prioritat a la forma més utilitzada a Amposta.

Els cartells es van distribuir entre les diferents parades del mercat en funció dels productes que s'hi venen: fruita, verdura, salats o peix. La iniciativa té com a objectiu associar valors positius a l'ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar en relleu les diferents maneres d'anomenar els productes agroalimentaris en català. La campanya està tenint un gran ressò entre els paradistes, la clientela i les xarxes socials.

«Català de proximitat» es va fer visible durant els dies previs a la diada de Sant Jordi en diferents parades i punts de venda de fruites, verdures, carns, embotits, peixos, pesca salada, pa, dolços... dels dos mercats col·laboradors, que són el d'Amposta i el de Tortosa.

Enllaços relacionats

Vols compartir aquesta notícia?