El CNL de Lleida inaugura el curs 2026-2027 amb l'obra “El milionari” del Grup de Teatre Metxa

CNL de Lleida

Cursos de català

Hi van assistir prop de 300 persones

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Lleida va celebrar ahir al vespre la inauguració del curs 2026-2027 al Teatre de l'Escorxador, que va aplegar gairebé 300 espectadors, entre els quals hi havia alumnes dels cursos de català, participants del Voluntariat per la llengua, representants d'entitats socials i culturals col·laboradores, i l'equip del CNL de Lleida.

Després d'unes paraules de presentació i benvinguda per part de la presidenta del Consell de Centre del CNL i regidora de Cultura de la Paeria de Lleida, Pilar Bosch, i de la directora del CNL de Lleida, Balbina Escolà, va pujar a l'escenari el Grup de Teatre Metxa, que va interpretar en català la comèdia El milionari de Yordan Yovkov, un clàssic de la literatura búlgara.

El grup de teatre mateix ha estat qui ha traduït El milionari al català i l'ha adaptat per ser interpretada en un escenari. És, doncs, la primera obra de teatre traduïda del búlgar al català i ahir va ser interpretada pel Grup de Teatre Metxa, del qual formen part alumnes i exalumnes dels cursos de català del CNL de Lleida. El text i la interpretació de la comèdia van atrapar el públic, que va gaudir d'una obra de teatre búlgara en català interessant fins al darrer mot. 

Aquest mes de setembre el CNL de Lleida ha posat en marxa 100 cursos de català de tots els nivells amb un total de 1.880 places tant presencials com en línia. A Lleida capital, concretament, han començat 45 cursos amb una oferta de més de 900 places. L'aprenentatge a l'aula es complementa amb altres programes i activitats per parlar català fora de l'aula, com el VxL, el Cafè conversa, el Club de lectura, activitats culturals i de lleure, entre altres.

Vols compartir aquesta notícia?