El CNL de Terrassa i Rubí ha participat a la 10a Setmana de Jocs al Carrer
CNL de Terrassa i Rubí
Una proposta d'activitats de joc per a tota la ciutadania del 31 d'agost al 4 de setembre
El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Terrassa i Rubí va muntar una parada informativa sobre el cercador Totjoc , en què les famílies poden trobar més de 1.000 jocs en català i les botigues i entitats adherides al programa. També es van repartir exemplars del Vocabulari de jocs de taula i es va donar informació dels diferents serveis que ofereix el CNL.
A més de tenir exemplars de diferents jocs de taula, perquè petits i grans hi poguessin jugar, es van fer demostracions de dos jocs de temàtica terrassenca: el Joc del Drac i Terrassa Pam a Pam, per a totes les edats, i es va convidar els assistents a fer partides. Va ser una tarda de diversió i de compartir llengua.
Vam compartir plaça amb les entitats Stàs Tarat i Nou Tocajoc, adherides al Tot Joc. Stàs Tarat van oferir i dinamitzar una gran quantitat de jocs de taula. L'entitat Nou Tocajoc va oferir un espai de jocs tradicionals i de carrer d'arreu del món per a infants.
En aquesta edició, els representants de la Federació Internacional de Scrabble en Català i el Club d’Scrabble de Terrassa van estar dinamitzant partides d'aquest joc durant tota la tarda.
L'exposició
Aquest any, l'exposició vinculada a la Setmana de Jocs al Carrer en commemora la desena edició, "Deu anys de Jocs" i es pot visitar, fins al 13 de setembre, a la Sala Salvador Alavedra de l'entitat Amics de les Arts i Joventuts Musicals.
S'hi poden veure els cartells de totes les edicions, diferents jocs i joguines representatius de cada any i una mostra de grans plafons fotogràfics inspirats en el quadre Jocs infantils, de Pieter Brueghel, elaborats dins d'un projecte impulsat per l'entitat ebrenca Lo Llaüt i l'INEFC de Lleida.
L'organització
Any rere any l'associació Terrassenca de Jocs - Vadejoc, Amics de les Arts, Centre Excursionista de Terrassa, Tocajocs-Miqui Giménez i Vetaquíque organitzen durant les tardes de la primera setmana de setembre, aquesta setmana de jocs al carrer amb la bona predisposició de voluntaris i un gran enfilall d'entitats terrassenques que hi donen suport. Una proposta d'activitats de joc per a tota la ciutadania. L’enhorabona per aquests 10 anys!