Celebrem l’acte de final de curs amb els alumnes de la comunitat filipina

CNL de Barcelona

CPNL, Cursos de català

La col·laboració del CNL de Barcelona amb les entitats i l’Ajuntament permet consolidar els cursos en dissabte

El CNL de Barcelona ha celebrat un acte molt especial per retre homenatge als gairebé vuitanta alumnes d'origen filipí que han apostat per formar-se en llengua catalana aquest curs a la Delegació de Ciutat Vella. L'acte també ha servit per reconèixer la tasca de les quatre entitats filipines del districte, que impulsen no només la formació lingüística, sinó també la vinculació amb la llengua i el territori. Els cinc cursos adreçats a la comunitat filipina, impartits els dissabtes entre els mesos de febrer i juny, s'han organitzat amb la col·laboració de les entitats Centro Filipino Tuluyan San Benito, Oyayi Associació Juvenil, la Federació d'Entitats Filipines KALIPI i EAMISS, i amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, que ha fet possible que es fessin en cap de setmana.

Carme Rigal, responsable de la Delegació de Ciutat Vella, ha conduït l'acte i s'ha adreçat a l'alumnat amb diferents reflexions sobre els usos lingüístics. En representació de les entitats, Miguel Doctama i Eunice Averion, del Centro Filipino Tuluyan San Benito i d'OYAYI Associació Juvenil, han remarcat la constància i l'esforç de tots els presents. També han destacat la importància d'aprendre català tant des d'un punt de vista professional com personal.

L'acte ha tingut moments especialment emotius, com ara el lliurament dels certificats dels cursos de català, que l'alumnat ha rebut amb gran alegria de la mà del professorat. L'equip docent, representat per Raquel Marín i Antònia Paredes, també ha dedicat unes paraules als alumnes i n'ha destacat la constància i l'alegria amb què han assistit a classe.

Durant l'acte s'han projectat fotografies fetes al llarg del curs que recollien activitats, tallers i celebracions. Algunes alumnes també han volgut compartir el seu testimoni, com ara l'Eli: "Moltes gràcies a les professores que ens han ensenyat setmana rere setmana amb tanta paciència. Aprendre català serà clau per viure i treballar a Barcelona".

En paraules del director del CNL de Barcelona, Jordi Font, la complicitat amb les entitats i l'Ajuntament és clau per fer possible aquests cursos en dissabte. Font ha recordat que, durant el curs 2025-2026, s'han ofert un total de tretze cursos específics d’Inicial 1, Inicial 2, Bàsic 1 i Bàsic 2 entre setembre de 2025 i juny de 2026. La comissionada de l'Ús Social del Català de l'Ajuntament de Barcelona, Marta Salicrú, ha tancat l'acte amb un parlament en què ha reconegut la bellesa del país d'origen dels alumnes i els ha adreçat unes paraules: "Segur que enyoreu les Filipines, la vostra llar, perquè és un país preciós. Però ara Barcelona és la vostra llar també i el català també és la vostra llengua. Feu-la créixer". Els cursos tindran continuïtat el curs vinent gràcies a l'aposta de l'Ajuntament de Barcelona per donar suport a la formació de català en dissabte, una demanda històrica d'una part de la comunitat filipina.

Vols compartir aquesta notícia?