Un centenar i mig de persones celebren amb entusiasme el final de curs al Castell de Ribes

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Cursos de català, Voluntariat per la llengua, Activitats complementàries

Alumnes, professors, voluntaris, aprenents i acompanyants comparteixen tallers, visites culturals, sopar, música i conversa en la festa de cloenda de l'any escolar

Unes 150 persones van xalar de valent en la festa de final de curs del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l'Alt Penedès i el Garraf, que va tenir lloc divendres passat, 19 de juny, al recinte del Castell de Ribes (Sant Pere de Ribes), cedit per l'Ajuntament al CNL per fer-hi aquesta activitat.

Els assistents (alumnes i professors dels cursos; voluntaris i aprenents del programa del Voluntariat per la llengua; tècnics del CNL i familiars i acompanyants) van compartir més de quatre hores del vespre de divendres per celebrar el final del curs escolar. També hi van assistir la regidora de Cultura i Política Lingüística i representant de l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes al CPNL, Antònia Pulido, i el regidor de l'Ajuntament Albert Bonet.

Durant la festa, els participants van poder prendre part en tres torns de visita guiada al Castell de Ribes, un edifici documentat ja l'any 990 i que el 2021 va ser íntegrament remodelat per l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes. Una vegada acabades les visites, els assistents van poder participar en un concurs que consistia a respondre un breu qüestionari sobre el que s'hi havia explicat. Més tard, entre les persones que van encertar totes les preguntes es van repartir alguns premis, que contenien llibres, entrades a diferents museus, punts de llibre, etc., cedits per diferents ajuntaments i consells comarcals del territori.

Bastons, sardanes, embarbussaments i música

Els assistents van participar activament i amb entusiasme en diferents tallers: un de ball de bastons, a càrrec de membres de la Colla Gran del Ball de Bastons de Ribes; un altre de sardanes, conduït per la Colla Maragda, de Vilafranca del Penedès, i un tercer d'embarbussaments. Els participants van mostrar-s'hi molt satisfets perquè van xalar i alhora aprendre les beceroles del ball de bastons i de la sardana. Quant als travallengües, hi va destacar la participació animada d'alguns infants acompanyants.

Cap a les nou del vespre hi va haver un agradable sopar de germanor, en què els participants van menjar els plats que ells mateixos havien portat i van poder xerrar entre ells. Acte seguit, el grup Fluid Rosa, amb membres de Sitges i Ribes, va protagonitzar el concert de la nit. La banda, especialitzada a versionar en català cançons del llegendari grup britànic Pink Floyd, va fer participar els assistents tot convidant-los a cantar el popular tema "Un altre totxo en el mur" ("Another brick in the wall") i altres fragments d'altres cançons.

Finalment, cal destacar que durant tot el vespre va tenir molt d'èxit un fotoreclam situat a l'entrada del recinte, en què els assistents es van poder fotos originals i divertides amb una Queta gegant de fons tot abillant-se amb diferents complements de ressonàncies 'medievals' (en consonància amb el recinte de la festa, el Castell de Ribes): espases, turbants, corones, vels, perruques, mocadors... En definitiva, una mostra més del bon humor i companyonia que van presidir la festa. 

Vols compartir aquesta notícia?