Cloenda del Club de Lectura del Pla d’Urgell
CNL de Lleida
Comiat a Cal Bosch fins al setembre
Amb el comentari de dues novel·les breus, les integrants del Club de Lectura s'acomiaden fins al mes de setembre. De ben segur que tornaran amb energia renovada i amb ganes de noves lectures en català.
En una sessió en el marc incomparable dels jardins de Cal Bosch, casa pairal inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, han comentat Les gratituds, de Delphine de Vigan, i Lluna plena, d'Aki Shimazaki. Ambdues obres comparteixen algunes semblances, com ara que tracten la vellesa dins d'una residència, però des de perspectives culturals i emocionals molt diferents. A través de diàlegs senzills i poètics i de silencis, les autores transmeten una gran càrrega emocional, sense caure en el dramatisme fàcil.
Des del setembre del 2025, hi ha hagut 11 clubs i s'hi han comentat 16novel·les en llengua catalana. Cal destacar que el mes de febrer es van celebrar 75 lectures compartides d'ençà del 2017, i ho van fer amb una trobada especial. Així, Diego Carretero, autor de l'obra poètica Lo Balaguer, va parlar del llibre, en companyia d'un fill i d'una neta del protagonista del relat.