Reunió del Consell de Centre del CNL de Girona

CNL de Girona

CPNL

Hi van participar representants municipals i de l'àmbit educatiu i lingüístic

El Consell de Centre és un òrgan de participació i coordinació que reuneix representants de les administracions i del territori per compartir estratègies, fer seguiment de l'activitat del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Girona i impulsar conjuntament la promoció de l'ús del català.

Durant la sessió es va presentar i aprovar la Memòria 2025 del CNL de Girona, que recull la tasca feta pel Centre: formació en llengua catalana, activitats per fomentar-ne l'ús, el programa Voluntariat per la llengua i la col·laboració amb ajuntaments, entitats i teixit econòmic.

També es van exposar les línies estratègiques del Pla general d'actuació 2026-2028 del CPNL, així com els plans locals d'impuls del català i les actuacions actuals del CNL de Girona, amb l'objectiu de continuar reforçant l'aprenentatge, l'ús social i la presència del català en tots els àmbits.

Es va posar en valor el paper clau del món local i la feina en xarxa per fer créixer el català al territori.

Vols compartir aquesta notícia?