Els alumnes de Bàsic 1 visiten el local de l’entitat Ball de Diables i Drac de Montornès
CNL del Vallès Oriental
Cursos de català, Activitats complementàries
El grup d'alumnes va poder fer preguntes i veure tot el que utilitzen els diables en les seves actuacions
El dimarts 26, els alumnes de Bàsic 1 van fer una activitat de coneixement de cultura popular i de contacte amb el teixit associatiu de Montornès. Durant la primera hora de classe van rebre la visita de Ramon Altimira, membre de l'entitat Ball de Diables i Drac de Montornès, que els va parlar de les seves activitats i els va dur al local de la colla, al costat del Casal de Cultura. La visita va ser molt interessant perquè van poder veure i tocar tot allò que els acabava d'explicar en Ramon a l'aula.
Per fer l’activitat es va fer un treball previ, ja que els alumnes, durant la sessió anterior, van haver de preparar una sèrie de possibles preguntes que farien al membre de l'entitat que vingués a l'aula. L’exercici va servir per repassar intensament els interrogatius estudiats fins al moment.
El dia de la visita, el primer que els alumnes van haver de fer va ser presentar-se, ja que en Ramon els va demanar com es deien, d'on eren i on vivien. Després de les presentacions va arribar el torn de fer les preguntes que havien preparat i durant les explicacions d'en Ramon van sorgir-ne d'altres també interessants. A més de les preguntes preparades prèviament, també hi va haver la possibilitat de repassar altres continguts del Bàsic 1 com els numerals, perquè van haver de prendre nota del número de telèfon de l'entitat; o algunes preposicions com “davant”, “darrere”, “entre” o “al costat” quan el Ramon explicava la col·locació dels diables en un correfoc. També van descobrir paraules relacionades amb la indumentària, perquè van veure la roba que porten els diables en les actuacions, i van recordar els mesos de l'any i les estacions quan en Ramon els va explicar les dates aproximades de les activitats que la colla fa al llarg de l’any.
La visita va acabar al pati del Casal amb l'encesa d'una carretilla i en Ramon vestit de diable i ballant. La carretilla és un element de pirotècnia d'escassa potència, que es col·loca al capdamunt de les forques, giravolta, fa espurnes i acaba amb una petita detonació. Després de l'explosió, van venir els aplaudiments, van donar les gràcies al Ramon i van retornar a l'aula.