Els Guillats de la Selva visiten els alumnes de català de Santa Coloma de Farners

CNL de Girona

Cursos de català

La colla castellera va donar a conèixer el fet casteller entre els alumnes del curs de català

El passat dimecres 20 de maig, un parell de membres de la colla castellera Guillats de la Selva van visitar l'aula del curs Bàsic 1 que s'imparteix actualment a Santa Coloma de Farners. En Pau Martí, cap de colla, i en Joan Martí van exposar el fet casteller i van animar els alumnes a assistir a algun assaig i a prendre part en alguna diada castellera per viure la festa des de dins.

El projecte de l'entitat, tal com recullen els estatuts, "fomenta la integració a la colla de gent de totes les cultures, com a eina d'integració a la nostra cultura i la nostra llengua". Els Guillats volen que els castells siguin una eina de cohesió social i una escola de valors, i tenen un comitè de benvinguda que rep les persones nouvingudes que s'acosten al local on assagen i s'interessen per aquesta activitat tan arrelada a Catalunya.

Per a les persones nouvingudes, doncs, l'entitat pot ser un recurs idoni per entrar més en contacte amb la societat que els acull i practicar per mitjà de la conversa els coneixements que adquireixen a classe.

Vols compartir aquesta notícia?