Els alumnes i la Fira del Llibre en Català de Molins de Rei
CNL Baix Llobregat Nord
Per segon any consecutiu, un grup d'alumnes ha fet una lectura pública en el marc de la Fira
L'any 1987, el llavors Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller va organitzar per Sant Jordi una fira del llibre exclusivament en català amb la col·laboració de la Biblioteca municipal i les sis llibreries que hi havia en aquell moment. A partir de l'any 1991, ja com a membre del Consorci per a la Normalització Lingüística, va començar a incorporar entitats i activitats al voltant de la fira per tal de completar la celebració cultural de la diada.
39 anys més tard, la Fira del Llibre en Català continua sent una realitat amb la participació de les llibreries Amèlia, Arola, Barba i Cent Vides, i la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Molins de Rei per gestionar la presència d'entitats de tota mena que també hi volen ser. De 10 h del matí a les 9 h del vespre, la plaça on es fa la Fira s'omple de gent i activitats.
L'organització de la Fira serveix també per donar a conèixer als alumnes dels cursos de català una tradició molt arrelada i proporcionar-los l'oportunitat de llegir en català. Aquest any, i per segon any consecutiu, un grup d'alumnes dels cursos Bàsic 3 i Elemental 2, de països diversos, han llegit uns fragments del llibre Tota la veritat sobre... la llegenda de Sant Jordi. Ha estat una manera de treballar la llengua i que també participessin en una activitat de la població on resideixen.