Més de 90 aprenents de català inunden de poesia els aparadors de Vilanova
CNL de l'Alt Penedès i el Garraf
La quarta edició de l'acció 'Paraules sobre vidre' congrega més participació que mai d'estudiants de la Xarxa d'Espais per la Llengua
Més d'una norantena d'aprenents de català de diferents entitats i associacions integrants de la Xarxa d'Espais per la llengua (XELL) van prendre part en l'edició més participativa de l'acció poeticoartística "Paraules sobre vidre" a Vilanova i la Geltrú. És la quarta que es fa a la capital del Garraf, el 20 i 21 d'abril passats, en el marc de les activitats de la Diada de Sant Jordi.
Hi van intervenir una seixantena d'alumnes de quatre grups diferents del Servei de Català del Garraf i de Vilanova i la Geltrú i una trentena del CFA Teresa Mañé de quatre classes diferents, acompanyats pels seus professors i representants de la XELL de l'Ajuntament. En total, van visitar 27 establiments comercials i equipaments municipals de la ciutat per escriure als aparadors versos dels poetes de l'any literari d'enguany de la Institució de les Lletres Catalanes: la poetessa catalana Clementina Arderiu i els poetes mallorquins Blai Bonet i Joan Alcover.
Una de les novetats d'enguany ha estat la presència, el dimarts dia 21, de la influenciadora Sonia Suárez (@mitjacatalana), que a través del CPNL va entrevistar alguns alumnes, la seva professora i una botiguera per elaborar un reportatge sobre aquesta activitat. L'altra, la participació d'alumnes de l'Escola Municipal d'Art i Disseny de Vilanova (EMAID), que van ornar alguns aparadors amb una acció artística amb motius relacionats amb Sant Jordi.