La col·laboració entre el CNL de Barcelona i les entitats impulsa el català a la ciutat

CNL de Barcelona

Cursos de català

S'ha pogut ampliar l'oferta de cursos gràcies a la línia d'ajuts del Departament de Política Lingüística

Curs de català a la Fundació Bayt al-Thaqafa

Més d'una quarantena d'associacions i entitats de diferents districtes de Barcelona estan impartint cursos de català per a adults gràcies a la línia de subvencions que el Departament de Política Lingüística va convocar el passat mes de juliol dins del pla de xoc per a l'ensenyament del català a adults, aprovat per la Generalitat, i que s'emmarca en els objectius del Pacte Nacional per la Llengua.

Aquesta nova línia d'ajuts finança l'organització de cursos gratuïts de català dels nivells A1 o A2 d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR) i va adreçada a ajuntaments i consells comarcals de municipis de menys de 17.500 habitants, però també a entitats privades sense ànim de lucre que tinguin la seu a Catalunya.

És en aquest darrer supòsit que el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) ha pogut signar un total de 85 convenis amb més de 40 entitats que estan impartint els cursos de català des del mes de novembre. En els districtes de Ciutat Vella, l'Eixample i Sants és on s'hi concentren un nombre més alt de convenis i d'entitats, però també n'hi ha una presència significativa a Sant Martí, Gràcia, Nou Barris, Horta i les Corts.

Els docents responsables dels cursos segueixen els criteris pedagògics del CPNL i tenen el suport del CNL de Barcelona, que també en fa el seguiment.

Aquesta iniciativa permet ampliar l'oferta formativa més enllà dels cursos del CPNL i garantir el dret d'accés a l'aprenentatge de la llengua catalana entre la població adulta, així com facilitar-ne l'acreditació.

Les entitats de Barcelona que estan impartint els cursos són Espai d'Inclusió i Formació Casc Antic, Associació Casal dels Infants per a l'Acció Social als Barris, Federació d'Ateneus de Catalunya, Fundació Bayt al-Thaqafa, Associació de Famílies Monoparentals, RAI Recursos d'Animació Intercultural, Associació de Dones Marroquines i Catalanes, Associació de Treballadors Pakistanesos, Comunidad de la Congregación de Oblatas del Santísimo Redentor Barcelona (Lloc de la Dona), Fundació Educativa BCNlip, Fundació Ibn Battuta, Federación de Entidades Latinoamericanas de Catalunya (FEDELATINA), Fundapica, Amics per a la UNESCO de Barcelona, La Merienda Integra, Asociación Trabajo y Visibilidad Transdona, Associació Casal Popular de l'Eixample, Fundació Privada Portal, Fundació Privada Ciutadania Multicultural (Mescladís), Associació La Troca, Fundació Mercè Fontanilles, Associació Sociocultural La Formiga, Associació Educativa Xera, Associació Benestar i Desenvolupament, Fundació Pere Tarrés, Associació Edai Persona i Entorn Social, Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC), Associació La Barraqueta i Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica, Associació Cultural Hebe, Fundació Privada Temps i Compromís, Associació Dones Migrants a Catalunya, Saó. Formació i Educació Permanent, Associació Canyelles Aprèn, Casal Argentí de Barcelona - Celeste y Blanco, Asoc. Kellys Union Cataluña i Asociación Bumaro.

Vols compartir aquesta notícia?