Platja d’Aro organitza dos cursos de català del pla de xoc de la Generalitat

CNL de Girona

Cursos de català

Dels 350 cursos de català concedits només aquests dos corresponen al Baix Empordà

El 9 de desembre va començar el curs A1 (nivell Inicial) a Platja d'Aro, corresponent a la primera convocatòria de la subvenció del Departament de Política Lingüística per a cursos de català en ajuntaments de menys de 17.500 habitants, consells comarcals i entitats sense ànim de lucre.

Aquest curs s’emmarca dins del pla de xoc per a l’ensenyament de català a població adulta i es fa dimarts i dijous, al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d'Aro. El curs s'allargarà fins al 5 de març i a partir del 10 s'iniciarà un segon curs, en aquest cas un A1-A2, fins al 23 de juny. L'organització ha anat a càrrec de la Unitat de Cultura, Tradicions i Educació de l'Ajuntament de Castell d'Aro, Platja d'Aro i s'Agaró, del Servei d'Acollida del Consell Comarcal del Baix Empordà i del Servei Comarcal de Català del Baix Empordà.

Aquesta línia de subvenció, convocada per la Generalitat per primer cop el juny del 2025, està fent possible l'organització de 350 cursos gratuïts de català de nivell A1 i A2 arreu de Catalunya, amb més de 8.750 noves places. A la convocatòria hi han participat 205 organismes, 105 de l'àmbit local i 100 entitats socials.

La subvenció suposa una eina clau per ampliar l'aprenentatge del català, ja que complementa l'oferta reglada del Consorci per a la Normalització Lingüística i els altres agents que actualment hi ha disponibles com escoles d'adults o escoles oficials d'idiomes.  

Vols compartir aquesta notícia?