Salou celebra el Dia Internacional del Voluntariat amb un VxL exprés musical

CNL de Tarragona

Voluntariat per la llengua, Oci en català

L'acte va aplegar voluntaris, aprenents i alumnes del SLC de Salou

VxL exprés musical de Salou

La Sala Europa del Teatre Auditori de Salou va acollir aquest 4 de desembre la festa del Dia Internacional del Voluntariat amb una assistència destacada de participants i un ambient festiu amenitzat pel DJ Xart. Aquest VxL exprés musical, que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Salou, fomenta la conversa en català entre voluntaris i aprenents, creant vincles i oportunitats per practicar la llengua. Aquest activitat ha format part dels actes de la Capital de la Cultura Catalana 2025.

L’acte també va servir per difondre les llistes de cançons en català del compte de Spotify del CPNL, perquè el discjòquei introduïa els temes per parlar amb cançons de les llistes.

A més, es va fer la presentació del programa VxL a les persones voluntàries i aprenentes que en formen part o que hi estan interessades. Aquesta iniciativa promou la pràctica oral del català mitjançant parelles lingüístiques, que es troben una hora a la setmana, durant deu setmanes, per conversar en català.

Impulsat pel Departament de Política Lingüística i gestionat pel Consorci per a la Normalització Lingüística, el Voluntariat per la Llengua ha estat reconegut per la Unió Europea i ja s'ha replicat a territoris com l'Aran, Perpinyà, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i diverses ciutats d'Itàlia, Bèlgica i el Regne Unit.


Vols compartir aquesta notícia?