El curs Elemental 1 del SLC de Sant Feliu practica el català en la visita als Amics de les Roses
CNL Baix Llobregat Centre
L'entitat santfeliuenca obre les portes a l'alumnat per acompanyar-los en l’aprenentatge del català
A mitjan juny, 14 alumnes del curs Elemental 1 del Servei Local de Català de Sant Feliu van visitar l'entitat Amics de les Roses, una associació local dedicada a la promoció cultural i social, especialment coneguda per la seva vinculació amb la rosa, símbol de la ciutat de Sant Feliu de Llobregat.
Aquesta visita s'emmarca dins el projecte del CPNL Sensibilització a l'aula, una iniciativa pilot que té com a objectiu apropar l'alumnat a entitats compromeses amb la llengua catalana i afavorir-ne la integració social i lingüística a través de la participació activa. Les xarxes de socialització com les que generen entitats com els Amics de les Roses són clau per garantir la pràctica real i quotidiana del català per part de l'alumnat, tant en contextos formals com informals. L'alumnat millora així el seu nivell de català, consolida els continguts del curs i reforça el sentiment de pertinença i arrelament al territori.
L'objectiu de l'activitat no és només fer una visita puntual, sinó iniciar un procés d'inserció de l'alumnat en el teixit associatiu local. A través del contacte directe amb les entitats, es vol fomentar l'interès dels alumnes per implicar-s'hi de manera continuada, consolidant així la pràctica de la llengua i la participació activa en la ciutat.
Durant la sessió, l'alumnat va tenir l'oportunitat de conversar amb els membres de l'entitat, conèixer-ne la història, el funcionament i al final poder compartir una activitat conjunta ben engrescadora: l'elaboració d'un centre de roses que es van endur a casa ben satisfets.