De nou, l'alumnat de català fa pràctiques lingüístiques als comerços de Montornès!

CNL del Vallès Oriental

De la competència a l'ús

El grup d’alumnes del Bàsic 3 surt de l’aula per practicar català als establiments adherits al Voluntariat per la llengua

Laura, una alumna de Bàsic 3 a la Floristeria Guardiola

Les pràctiques lingüístiques formen part de les activitats obligatòries del Bàsic 3 i el passat dimarts dia 27 de maig els alumnes d’aquest grup de Montornès van sortir de l’aula per visitar comerços.

Després de fer la primera hora de classe en què els alumnes van decidir quins establiments visitarien i les preguntes que farien, van sortir de l’aula. Els comerços que van visitar són els que van trobar oberts en aquell moment.

  • Frankfurt Vélez - av. 11 de setembre, 29
  • Fruita Seca Orellana – c. Major, 16
  • Flors Guardiola – c. Sant Isidre, 14

Una alumna que havia de fer les pràctiques els dies anteriors, a més també va visitar la Floristeria Guzmy, pl. de la Font, 1.

Els alumnes que encara no havien fet les pràctiques es van comprometre a fer-les el dia 29 i van visitar sobretot cafeteries, comerços que recentment havien renovat el seu compromís amb el Voluntariat. 

  • Cafeteria Ca l'Elvira – av. 11 de setembre, 48
  • Cafeteria El racó del cafè – c. del Riu Mogent, 8
  • Cafeteria Elena – c. Major 45
  • Pastisseria Viñallonga- c. de Jacint Verdaguer, 3

A més també van visitar Comercial Sola (instal·lacions), a l’av. 11 de setembre, 42 i l’agència Viatges Halcon, a l’av. 11 de setembre, 28.

Els alumnes van ser molt ben rebuts arreu i van fer moltes preguntes, tant preparades com improvisades fruit de la conversa. Preguntes com aquestes:

  1. Per què vas decidir obrir aquest negoci i no un altre?
  2. Tens clients molt fidels? Saps quins són els seus gustos?
  3. Què és el que t’agrada més de la teva feina?
  4. Què és el que t’agrada menys?
  5. Quin és l’entrepà que més prepares?
  6. Quina és la pasta que et demanen més?

Les pràctiques als comerços són una manera de perdre la vergonya i llençar-se a parlar. Hem de donar les gràcies als establiments adherits per la seva amabilitat.

Vols compartir aquesta notícia?