La campanya 'Provem-ho en català', guardonada amb un Premi Impacte

CNL Vallès Occidental 3

CPNL

Ha estat reconeguda pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en la categoria "Impacte de la producció".

Tot recuperant i actualitzant la figura de la Queta, la campanya vol fomentar l'hàbit de parlar en català i reforçar els valors de cohesió, tolerància i utilitat associats a la llengua.

La darrera campanya de llengua del Govern "Provem-ho en català" ha estat reconeguda amb un Premi Impacte en la categoria "Impacte de la producció". La campanya, impulsada pel Departament de Cultura de la mà de l'agència creativa McCann Barcelona, vol fomentar l'hàbit de parlar en català.

Amb un to alegre i proper, la finalitat de la campanya és modificar actituds lingüístiques i incrementar l'ús de la llengua catalana entre la ciutadania. L'exercici del Departament de Cultura s'ha basat en traslladar a l'actualitat la figura de la Queta, protagonista de la campanya "Dona corda al català" de l'any 2005, amb l'objectiu de demostrar la continuïtat històrica del compromís amb la llengua catalana per part de la societat civil i de la Generalitat de Catalunya, i la voluntat de transmetre-la a tota la ciutadania, també amb el pas dels anys i l'evolució i el creixement que la societat catalana ha viscut durant les darreres dues dècades.

Els objectius de la campanya són tres: reforçar els valors de cohesió i tolerància associats a la llengua catalana perquè tots els ciutadans, amb independència de la seva llengua habitual, la percebin com una llengua compartida; motivar els ciutadans per tal que, partint de l'ús lingüístic de cadascú, facin petits gestos d'increment d'ús, tant si ja el fan servir habitualment com si només el fan servir esporàdicament o en poques ocasions; i diluir o reduir els prejudicis sobre la llengua de l'interlocutor a partir del seu aspecte o ocupació, facilitant la percepció que emprar més el català és un bé col·lectiu.

La campanya té diferents fases. En la primera, de llançament, ha constat d'un espot animat i d'una cançó cantada per Oriol de Ramon i Xavier Coca (integrants del grup TheTyets, la sensació de la música jove del Maresme); Kelly Isaiah (cantant del grup Koers d'origen nigerià i que viu a Lleida des dels 10 anys) i la valenciana Sandra Monfort, la mallorquina Clara Fiol i la catalana Selma Bruna (integrants del grup musical Marala Trio, en representació de la diversitat d'accents dels Països Catalans). La proposta també compta amb la pàgina web Moltperparlar.cat, on el Govern ofereix a la ciutadania tot de recursos tant per mantenir el català, com per aprendre la llengua.

Es preveu que la campanya duri, com a mínim, dos anys, durant els quals s'aniran presentant noves Quetes personalitzades i es duran a terme accions arreu de tot el territori. Es preveuen, per exemple, la Queta de l'àmbit sanitari; la Queta que juga a videojocs; la Queta estudiant... A l'espot, les Quetes protagonistes representen els àmbits següents: l'àmbit del lleure i la joventut (Queta ballant a la discoteca); l'àmbit de l'esport (Queta futbolista); l'àmbit de la restauració (Queta venedora de menjar); l'àmbit de l'empresa (Queta fent una presentació tecnològica) i l'àmbit dels serveis públics (Queta conduint un autobús). La voluntat de la campanya és demostrar que en totes les situacions de la campanya es pot parlar en català.

Els Premis Impacte, que atorga el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, reconeixen els millors projectes, campanyes, professionals i empreses de l'àmbit del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques, que més han impactat en la societat catalana durant el darrer any.

Trobareu els materials de la campanya per a premsa en aquest enllaç.

Vols compartir aquesta notícia?