Locutori Ahfir, un nou comerç aprenent de Granollers

CNL del Vallès Oriental

Cursos de català, Ús professional, Ús professional

En Younes, que és el propietari del Locutori del barri de Ponent i atén persones d’arreu, entenia força bé el català i ara està content de començar a dir frases en aquesta llengua

Al barri de Ponent tothom coneix en Younes. Molts veïns han anat al seu establiment per enviar diners a la família, carregar el mòbil, assessorar-se sobre un tràmit amb el banc o l’administració, comprar-hi llaminadures o fer ús d’un dels molts altres serveis que ofereix. Treballa tots set dies a la setmana i sempre rep tothom amb un somriure. Sap guardar els secrets que li expliquen les persones tan diverses amb qui tracta i té clar que tothom, vingui d’on vingui, busca el mateix: “treballar i ajudar la família”.

En Younes és originari del Marroc i entén diverses llengües, també força bé el català. El mes de març va començar les sessions de “comerços aprenents” amb moltes ganes i triant l’hora menys concorreguda per aprofitar bé els minuts de la sessió. Ara ja domina a la perfecció els números, les expressions de salutació i comiat, i algunes estructures bàsiques que més pot utilitzar al comerç. La retolació de l’establiment i els fulls informatius també els té disponibles en català i el mes de març va ajudar el Servei Local de Català de Granollers a difondre les inscripcions als cursos generals.

Vol parlar bé català, però l’horari de feina li dificulta fer un curs general; per això està agraït de fer les deu sessions de Comerços aprenents. El Locutori està situat al carrer de Ponent, 65.

Al març diversos establiments del barri de Ponent van començar les sessions de Comerços aprenents. La col·laboració de l’Associació de Veïns va ser clau, ja que al mes de febrer van guiar el Servei Local de Català de Granollers per fer les visites a diverses botigues i oferir-los aquesta formació.

Comerços aprenents és un projecte que ofereix al comerç local una formació essencial en llengua catalana per a les persones que fan atenció al públic i parlen molt poc en català. A causa dels seus horaris laborals, aquestes persones no poden assistir a un curs de català i, per això, els tècnics de normalització lingüística es desplacen a la botiga per oferir-los aquestes sessions formatives.

En les visites presencials es treballen les competències lingüístiques dels treballadors durant 15 minuts. Partint del seu coneixement de català, s'adapten els continguts a les necessitats comunicatives de cada situació. Així, el vocabulari, la fraseologia i les situacions comunicatives responen a les seves necessitats pràctiques.

Des del 2021, Comerços aprenents s'ha desenvolupat a diverses localitats de Catalunya. Granollers va ser una de les ciutats pioneres a fer-ne un pla pilot emmarcat en el Pla Ofercat, de foment de l'ús del català al comerç, que es desenvolupa a la ciutat des de 2018.

Vols compartir aquesta notícia?