Les paraules tarragonines dels aliments, protagonistes als mercats de Tarragona i Torreforta

CNL de Tarragona

Ús professional

El CNL de Tarragona exposa tres cartells divulgatius per posar en valor el vocabulari de la ciutat que formen part de la campanya “Català de proximitat”

El conseller de Comerç, Dídac Nadal, la directora del CNL de Tarragona, Rosa Ibarz, i la directora de Mercats, Mónica García, amb el cartell (foto: David Oliete)

El Mercat Central i el Mercat de Torreforta compten des de fa uns dies amb tres cartells divulgatius de vocabulari tarragoní. Es tracta d'una iniciativa impulsada pel Centre de Normalització Lingüística de Tarragona que té per objectiu posar en valor la manera singular de parlar i de descriure la realitat que existeix a casa nostra.

Concretament, els cartells inclouen una relació de productes típics de mercat com el gadaganc, l'aubercoc, la vellana, la bajoca o la llangonissa, entre molts altres. En negreta s'indica la manera com es diu a Tarragona i, en cas que aquesta no sigui normativa, s'hi inclou el mot normatiu de color gris.

Al Mercat Central els suports es troben exposats a les parets interiors, just al costat dels dos accessos principals, a la plaça Corsini i carrer de Colom, mentre que a Torreforta el cartell està ubicat a la paret mirall del costat de la parada de fruites i verdures Marc i Roser.

El CNL de Tarragona ha preparat activitats didàctiques per als alumnes dels seus cursos de català. També té previstes diverses accions de divulgació a través de les xarxes socials i mitjançant visites a les parades i una presentació lúdica per al Mercat Central mateix.

Mercat de Torreforta

Vols compartir aquesta notícia?