Els establiments adherits a l’”I tu, jugues en català?” valoren positivament la participació en la campanya

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Oci i consum

9 dels 12 establiments que hi van participar durant les festes de Nadal passades valoren el programa amb un 4,6 de mitjana sobre 5 punts

La valoració global de les botigues adherides a la campanya "I tu, jugues en català?" (ITJ), que té com a objectiu incrementar l'oferta de jocs i joguines en català, és alta: concretament 4,16 sobre 5 punts. A més, els clients en general també valoren positivament la presència i l'oferta de jocs en català als establiments. Aquesta és la conclusió general que es desprèn del buidatge d'un qüestionari que el CNL de l'Alt Penedès i el Garraf ha enviat als 12 establiments que van participar en la campanya del Nadal i que han respost 9 botigues.

Valoració positiva

Si ens fixem en algunes de les qüestions concretes que demanava el qüestionari, observem que els establiments valoren amb un 3,6 (totes les valoracions són sobre 5) el fet que els clients veuen com una cosa positiva que les botigues disposin d'una oferta de jocs en català i, quan se'ls pregunta si han notat un increment de vendes de jocs en català des de l'inici de la seva participació en l'ITJ, valoren amb un 3 aquest increment. A més, també puntuen positivament (amb un 3,7) la llista de jocs en català que el CNL els va enviar abans de la campanya de Nadal, fet que els va permetre de descobrir-ne de nous.

Segons els establiments que han contestat el qüestionari, hi ha diversitat de respostes quan s'ofereix un mateix joc en català i en castellà. Així, 3 establiments diuen que els clients es decanten per la versió catalana; 3 més diuen que ho fan per la castellana, i 3 més indiquen que creuen que per al client és indiferent que sigui en una llengua o en l'altra. Finalment, les botigues de joguines valoren amb un 3,57 la difusió que el CNL fa a les xarxes socials de l'oferta de jocs en català al seu establiment.

Tot plegat conclou amb una valoració general de la participació en la campanya ITJ, que els establiments valoren amb un 4,6 de mitjana.

Un programa actiu

Des del 2013, el Consorci per a la Normalització Lingüística dona a conèixer l'oferta de jocs i joguines en català i en fomenta l'ús i el consum a través del programa "I tu, jugues en català?". El nombre d'accions i activitats relacionades amb el programa no ha parat de créixer des de llavors, en bona part gràcies a la col·laboració dels establiments adherits.
 

Moltes de les accions que s'han dut a terme han tingut com a finalitat sensibilitzar pares i mares, ludoteques i esplais sobre la importància de promoure l'ús del català en els moments de lleure. El programa ITJ vol contribuir a potenciar l'ús de la llengua catalana en el sector del joc i de la joguina.

CNL de l'Alt Penedès i el Garraf

Vols compartir aquesta notícia?