L'Escola GEM de Mataró impulsa parelles lingüístiques entre les famílies del centre
El CNL del Maresme i el VxL col·laboren amb l'escola per fomentar l'ús social del català
Enguany l'ús del català és el tema del curs a l'Escola GEM de Mataró, que el passat mes d'octubre va organitzar una jornada inaugural que portava per títol "Català: punt de trobada". L'acte va comptar amb la participació de Silvana Casal, directora del CNL del Maresme, Joaquim Arnau, membre de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), i Berta Aroca, influenciadora a les xarxes socials.
L'objectiu de la campanya anual és reflexionar sobre la situació del català i com se'n pot fomentar l'ús no només entre els docents i personal, sinó implicant també els alumnes i les seves famílies. Fruit de la iniciativa, s'han creat diverses parelles lingüístiques entre pares i mares de l'escola en el marc del programa Voluntariat per la llengua, després d'una crida interna per trobar voluntaris catalanoparlants i persones interessades a millorar el seu nivell de coneixement de la llengua. El centre posa els seus espais a disposició d'aquestes parelles per tal de fer-hi les trobades setmanals establertes en els horaris que més els convinguin als participants.
En el pròxim trimestre també està previst dur a terme un projecte de parelles lingüístiques entre alumnes en el context de l'assignatura de Servei Comunitari de 3r i 4t d'ESO, especialment dirigit a oferir un suport addicional a estudiants que provenen de fora de Catalunya.
Totes les actuacions esmentades deriven de l'adhesió de la Fundació Grup d'Escoles Mataró (GEM) com a entitat col·laboradora del Voluntariat per la llengua. Tal com destaquen les conclusions de la jornada inaugural del curs: "La llengua catalana és cultura, identitat i futur”, és l'idioma que ens uneix, que ens permet explicar qui som i projectar-nos cap al futur".
CNL del