El projecte del CNL de l'Hospitalet amb les escoles bressol ha estat inclòs al Banc de Bones Pràctiques

CPNL

S’ha valorat que aquestes experiències representen una aportació innovadora i de qualitat i que poden servir de referència per a d’altres ajuntaments o entitats locals

El 2016 es va engegar el projecte "Anàlisi i valoració de l'ús del català com a llengua vehicular en les escoles bressol municipals amb entorns socials multilingües". Aquesta col·laboració entre el CNL de l'Hospitalet i les escoles bressol municipals (EBM) ha estat inclosa al Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) de la Federació de Municipis de Catalunya i de la Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals.

El 2016 es va engegar el projecte "Anàlisi i valoració de l'ús del català com a llengua vehicular en les escoles bressol municipals amb entorns socials multilingües". Aquesta col·laboració entre el CNL de l'Hospitalet i les escoles bressol municipals (EBM) ha estat inclosa al Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) de la Federació de Municipis de Catalunya i de la Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals. S'ha valorat que aquestes experiències representen una aportació innovadora i de qualitat i que poden servir de referència per a d'altres ajuntaments o entitats locals. La pràctica va néixer de la detecció, per part de l'ajuntament, de la necessitat de millorar l'ús del català a les escoles bressol municipals (EBM).

L'equip del CNL de l'Hospitalet va dissenyar i desenvolupar una anàlisi de l'ús del català en les EBM per tal de determinar en quin grau n'era la llengua vehicular de comunicació i d'aprenentatge. A causa dels forts moviments migratoris, les escoles s'han convertit en entorns socials multilingües i la llengua catalana és, en aquests àmbits, una eina que afavoreix la integració i la cohesió social dels infants escolaritzats i també de les famílies. Per això calia valorar l'ús que se'n feia i millorar-ne els aspectes que calgués. El pla de treball dissenyat en col·laboració amb les bressol es va centrar en tres línies: la millora de la competència lingüística dels docents, la revisió dels documents escrits interns i de comunicació amb les famílies i la creació d'unes guies de vocabulari bàsic relatiu a les escoles bressol i a l'educació dels infants de 0 a 3 anys per compartir entre les escoles i les famílies.

Cal destacar la bona coordinació i les sinergies entre les EBM i el CNL de L'Hospitalet que, juntament amb la col·laboració i la coordinació amb el Servei Educatiu Municipal, van facilitar l'entesa i el treball conjunt en un àmbit -el de les escoles bressol- en què fins aleshores no hi havia hagut feina conjunta. Podeu consultar els detalls del projecte aquí.

Vols compartir aquesta notícia?