El CNL de Barcelona es reuneix amb l’organització neerlandesa Firda
La trobada va permetre l'intercanvi de projectes i metodologies sobre l'ensenyament de llengües
El Centre de Normalització Lingüística de Barcelona ha rebut la visita de dues representants de Firda, un centre d'educació per a adults que forma part del Departament d'Educació i Integració Cívica dels Països Baixos.
La sessió de treball, que ha tingut lloc a l'Espai Avinyó Llengua i Cultura, ha servit perquè l'equip directiu del CNL de Barcelona presentés els objectius del CPNL, les activitats que s'hi duen a terme i l'aposta actual per fomentar nous parlants de català, més enllà de l'oferta de cursos i de les sessions de sensibilització lingüística.
Per la seva banda, les representants de Firda han compartit el funcionament del seu projecte i la seva experiència als Països Baixos. La reunió ha facilitat la posada en comú de perspectives, reptes i bones pràctiques relacionades amb l'ensenyament de llengües a persones nouvingudes, i s'ha convertit en una oportunitat enriquidora per a totes dues organitzacions. Durant la conversa també es va parlar del frisó, una de les llengües que es parla al nord dels Països Baixos i que actualment compta amb 400.000 parlants.
Firda treballa amb estudiants de neerlandès com a segona llengua en procés d'integració i preparació per participar activament en la societat neerlandesa. L'interès de la visita s'ha centrat especialment a conèixer de prop el model del CNL de Barcelona pel que fa a l'adquisició d'una nova llengua, els mètodes d'ensenyament per a persones adultes i les activitats vinculades a la integració i la participació social.
CNL de