“Trobada oberta” del CNL de Barcelona per treballar avaluació i foment de la lectura

CPNL

La trobada anava dirigida a tècnics de normalització lingüística dedicats a l'ensenyament

Divendres, el CNL de Barcelona va organitzar una "Trobada oberta" amb tècnics de normalització lingüística d'ensenyament per parlar i treballar sobre l'avaluació i foment de la lectura. La trobada es va celebrar a la Delegació de l'Eixample del CNL de Barcelona i va comptar amb la presència de la comissionada d'Ús Social del Català a Barcelona, Marta Salicrú.

Durant la primera part de l'acte es va presentar el projecte de dinamització de la lectura a les aules amb una taula rodona de testimonis d'èxit conduïda per Emma Navó, adjunta a la coordinació de Dinamització i Assessorament. A la taula rodona hi van participar l'alumne Edgar Macías i la tècnica de normalització lingüística Rosó Cusó.

Els testimonis van evidenciar la importància de la lectura a l'hora de reforçar l'autoestima lingüística, el vocabulari i el coneixement de la llengua. Rosó Cusó va explicar com, en els clubs de lectura, sovint es comença parlant del llibre i s'acaba parlant de la vida mateixa. I en aquesta conversa, el català esdevé la llengua de comunicació entre els participants d'una manera natural, cosa que a vegades és difícil en altres circumstàncies.

Edgar Macías, que ha assistit als clubs de lectura i a les tertúlies del CNL de Barcelona, va comentar que per a ell el català va passar de ser una llengua estrangera a ser una llengua que pot viure des de dins.

A la segona part de la jornada, una seixantena de tècnics d'ensenyament van assistir als tallers d'avaluació per nivell amb mostres reals d'exàmens, per aprofundir en l'avaluació de la part escrita i oral dels cursos homologats del CPNL.

Vols compartir aquesta notícia?