El CNL de Badalona i Sant Adrià omple Sant Jordi de paraules i participació

CPNL

Una activitat amb punts de llibre i una alzina recull l'interès ciutadà per la llengua catalana

El 23 d'abril, amb motiu de la diada de Sant Jordi, el Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Badalona i Sant Adrià ha participat a la fira d'entitats de l'Ajuntament de Badalona. Conjuntament amb les biblioteques de la ciutat, el CNL ha muntat una parada a la plaça de Pompeu Fabra i hi ha estat present durant tota la jornada.

Al llarg del dia, la fira ha rebut una gran afluència de visitants. Moltes persones s'han apropat a la plaça atretes per la programació d'activitats, que ha inclòs diverses xerrades a l'escenari central i tallers a les carpes de les entitats participants.

En aquest context, el CNL ha proposat una activitat participativa i creativa. L'equip ha ofert punts de llibre en blanc perquè els passejants hi escrivissin les seves paraules preferides en català. Tot seguit, els participants han pogut penjar-los de les branques d'una alzina, que ha esdevingut un símbol visual de la riquesa lèxica de la llengua.

Aquesta iniciativa ha despertat l'interès de més de 200 persones de totes les edats i de diferents perfils, que han pogut compartir paraules amb un valor personal, emotiu o, simplement, curiós. A més, tant per incentivar com per agrair la participació, el CNL ha ofert un petit obsequi a tot aquell que ha guarnit l'arbre: un bolígraf del Voluntariat per la Llengua i un punt de llibre. Els participants que han volgut, han pogut compartir la seva paraula preferida a les xarxes socials del CNL amb una fotografia o un petit vídeo. La carpa de Sant Jordi s'ha convertit en el punt d'atenció del CNL, de manera que hem informat dels serveis i recursos que el Centre posa a disposició de la ciutadania, com cursos de català, assessorament lingüístic i activitats de foment de l'ús de la llengua.

Vols compartir aquesta notícia?