Xerrada de l’escriptora Nàdia Ghulam

Voluntariat per la llengua

La novel·la El secret del meu turbant, explicada en primera persona als lectors dels clubs de lectura fàcil del CNL

Nàdia Ghulam ha fet una xerrada a la Biblioteca Llefià-Xavier Soto de Badalona per als lectors dels clubs de lectura fàcil "En català, llegim i parlem!".

La Nàdia és una dona afganesa que el 2006 va arribar a Badalona, gràcies a l'Associació per als Drets Humans a l'Afganistan, i de seguida es va incorporar als cursos de català del CPNL i va participar com a aprenenta al programa Voluntariat per la llengua.

Anys més tard, va publicar la novel·la El secret del meu turbant, que va escriure juntament amb la periodista i escriptora badalonina Agnès Rotger, i que els va valdre el Premi Prudenci Bertrana de novel·la 2010. En el llibre explica les seves vivències després de la guerra civil del seu país; quan encara era una nena, durant deu anys es va fer passar pel seu difunt germà per tal d'evadir les rígides prohibicions del règim talibà contra les dones i poder treballar per alimentar la família.

Els assistents a la xerrada han tingut l'oportunitat de conèixer de primera mà l'experiència de la Nàdia i li han pogut plantejar les preguntes que els ha despertat la lectura del llibre.

Vols compartir aquesta notícia?