El CNL de Badalona i Sant Adrià imparteix un taller de sensibilització lingüística a l’IMPO aquest mes de maig
Una quinzena de persones treballadores de l'IMPO reflexionen al voltant dels seus usos lingüístics
Dos tècnics del CNL de Badalona i Sant Adrià han dut a terme el taller La comunicació amb els ciutadans al personal de l'IMPO, amb l'objectiu de reflexionar sobre els usos lingüístics quan atenen la ciutadania. L'IMPO és el Servei d'Impuls Municipal de Promoció de l'Ocupació integrat dins de l'Ajuntament de Badalona i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat de la població de Badalona i el desenvolupament del seu teixit empresarial.
A la primera sessió de sensibilització s'han ofert dades que demostren que la majoria de les persones que viuen a Badalona, siguin nascuts a Catalunya, a la resta de l'Estat o a l'estranger, entenen el català. També s'ha reflexionat sobre l'impacte que els moviments migratoris, d'aquest segle i l'anterior han tingut sobre la llengua catalana. A més a més, s'ha fet un repàs a la normativa lingüística a la qual està subjecta l'administració pública de Catalunya.
Durant els quinze dies que transcorren entre la primera sessió i la segona, els participants han d'observar i apuntar les seves actituds i tries lingüístiques diàriament. A partir d'aquestes dades, a la segona sessió s'estableixen propòsits, objectius i estratègies per fer una tria lingüística més conscient en l'entorn laboral.
Una de les qüestions que més es tracta en les sessions són els prejudicis lingüístics. Moltíssimes persones, de forma inconscient, tendeixen a pensar que la ciutadania d'origen estranger no sap català, i és per això que s'hi dirigeixen en castellà. Les xifres demostren, però, que la immensa majoria de gent comprèn el català. Tenint això en compte, la responsabilitat de les persones que treballen a l'administració pública és no canviar de llengua, encara que l'interlocutor decideixi expressar-se en castellà.
CNL de