L'abril comença amb tres estrenes en català als cinemes

Aquest divendres els cinemes estrenen El meu camí interior i Bêtes blondes

Aquest divendres, 5 d'abril, els cinemes estrenen El meu camí interior, doblada al català, i Bêtes blondes, en versió original subtitulada en català. El doblatge i subtitulació d'aquests títols ha comptat amb el suport de la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura. Durant aquest 2024 s'han doblat o subtitulat en català 13 llargmetratges amb el suport de Política Lingüística. D'altra banda, aquesta setmana han començat les projeccions del Doc del Mes d'abril, Breaking Social, en versió original subtitulada en català.

El meu camí interior

En Pierre és un escriptor d'èxit aficionat a les experiències extremes i acostumat a fer les coses a la seva manera. Una tarda de borratxera s'enfila a la façana d'un edifici i cau daltabaix. L'accident el deixa en coma profund però se'n recupera, tot i que amb prou feines pot caminar. Llavors, en contra dels consells de tothom, decideix emprendre una travessa a peu de 1.300 km, des de la Provença fins el Mont Saint Michel. Serà un viatge d'expiació i autoretrobament que el durà a recórrer petits senders oblidats d'algunes de les regions més aspres, inhòspites i belles de França.

VerCine informa de la distribució d'aquesta pel·lícula basada en fets reals a les sales següents:

1. Cinema Casal d'Agramunt (Agramunt)
  2. JCA Cinemes Lleida-Alpicat (Alpicat)
  3. Casal Municipal d'Arnes (Arnes)
  4. Casal Municipal d'Ascó (Ascó)
  5. Teatre Municipal de Balaguer (Balaguer)
  6. Cinema Germandat (Batea)
  7. Teatre Cinema Armengol (Bellpuig)
  8. Cinemes Girona (Barcelona)
  9. Cinema Rambla de l'Art (Cambrils)
  10. Cinema Moderno (Caseres)
  11. Teatre Municipal l'Ateneu d'Igualada (Igualada)
  12. Screenbox Funatic (Lleida)
  13. Centre Cultural de Mollerussa (Mollerussa)
  14. Cinema Auditori Victòria (el Perelló)
  15. Casal Municipal de la Pobla de Massaluca (la Pobla de Massaluca)
  16. Cinema Teatre Comtal (Ripoll)
  17. CineBaix (Sant Feliu de Llobregat)
  18. Cinesa Parc Vallès (Terrassa)
  19. JCA Cinemes Tarragona-Valls (Valls)
  20. Auditori de Vandellòs (Vandellòs)
  21. Casal Rossinyol (Vilalba dels Arcs)

Tràiler d''El meu camí interior'
Sales de projecció d''El meu camí interior'

Bêtes blondes

En Fabien es desperta enmig del bosc i només recorda l'accident que va patir temps enrere, en què va morir la seva xicota. Mentre deambula sense rumb mirant de trobar algú que l'apropi a París, entra en una finca on s'està celebrant un funeral. La parella del difunt intenta acomiadar-se'n, però la família ho impedeix. Llavors decideix endur-se una part del cos i fugir ràpidament en un descapotable. En Fabien no s'ho pensa dues vegades i salta també dins del cotxe. D'aquesta manera, tots dos emprendran un viatge de peregrinació pels records i les ferides derivats de la pèrdua d'un ésser estimat.

Olpama Films informa de la distribució d'aquesta comèdia francesa a les sales següents:

1. Cinemes Girona (Barcelona)
  2. Cinema Maldà (Barcelona)
  3. Screenbox Funatic (Lleida)
  4. Cinema Catalunya (Terrassa)

Sales de projecció de 'Bêtes blondes'

Breaking Social

El cicle 'Documental del Mes' ha programat per a l'abril Breaking Social, que s'exhibirà en format híbrid. De forma presencial, es projectarà a 33 sales de Catalunya, 1 de les Illes Balears i 7 del País Valencià, i en línia, a 3 sales virtuals a Catalunya. S'estrenarà el dijous 4 d'abril als Cinemes Girona.

Encara que totes les societats es basin en la idea del contracte social, sempre trobarem gent que trenca les regles. Breaking Social analitza els patrons globals de cleptocràcia i extractivisme i mostra que, a vegades, arriba un moment en què les societats reaccionen. Punts d'inflexió que fan que la gent vulgui organitzar-se i protestar. Per exemple, per l'assassinat d'un periodista d'investigació a Malta. O per un riu sec a Xile.

El Docs del Mes és una iniciativa de l'empresa Parallel 40, nascuda en el marc del projecte europeu CinemaNet Europa, l'any 2004, que té l'objectiu d'apropar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible, d'augmentar el nombre de sales que vulguin programar cinema documental de qualitat i de contribuir a crear en la població un hàbit de consum del documental a través d'una oferta regular més enllà dels festivals.

Tràiler de 'Breaking Social'
Sales de projecció de 'Breaking Social'

Impuls a la difusió del cinema en català

El català i l'audiovisual són eixos estratègics del Departament de Cultura per a l'actual legislatura. El Departament ha obert vies de diàleg amb tots els agents del sector incloent-hi les plataformes audiovisuals. Així, en aquest àmbit, el Govern i la CCMA han acordat la incorporació de centenars de títols en català a les plataformes audiovisuals. Mitjançant un conveni, la Corporació cedeix doblatges i subtítols perquè les plataformes puguin incorporar-los als seus catàlegs.

Consulteu la cartellera de Cinema en català.

Vols compartir aquesta nota de premsa?