II Jornades del Joc en Català amb la participació d’escoles i instituts de Canovelles
CNL del Vallès Oriental
Una iniciativa per fomentar l'ús de la llengua catalana en contextos reals i participatius
Canovelles va acollir, el passat 26 de maig, les II Jornades del Joc en Català, una iniciativa organitzada pel Servei d'Educació de l'Ajuntament de Canovelles i l’Oficina de Català en el marc del Pla Educatiu d'Entorn (PEE), amb l'objectiu de fomentar l'ús de la llengua catalana en contextos reals i participatius. La jornada va reunir l'alumnat de 4t de primària de les escoles del municipi, que van participar en diferents partides del joc Scrabble, acompanyats i guiats pels alumnes de 1r d'ESO dels instituts Bellulla i Domus d'Olivet.
Com a novetat de l’edició, els alumnes de secundària van assumir el rol de dinamitzadors, encarregant-se d'explicar les normes del joc i conduir les partides. Durant les setmanes prèvies, havien treballat tant el coneixement del joc com l'expressió oral en català, reforçant així les competències comunicatives. L'activitat va fomentar l'ús del català en un ambient distès i lúdic, alhora que va afavorir el treball entre centres i entre generacions d’alumnat. La jornada es va fer a la pista polivalent, amb grups reduïts que van facilitar la participació activa i l'intercanvi entre els participants.
Les Jornades del Joc en Català s'emmarquen en les accions del Pla Educatiu d'Entorn per reforçar la cohesió social, la col·laboració entre centres i la promoció del català com a llengua de convivència i aprenentatge.