L'Ajuntament de Badia publica la guia Ara: més drets i més autonomia, un recurs en Lectura Fàcil que explica els canvis en la capacitat jurídica de les persones
La guia ha comptat amb la col·laboració de l’Associació TDAH-TEA-ACI, adherida a VxL
Amb la voluntat de facilitat l'accés a la informació de totes les persones de Badia, l'Ajuntament ha anat elaborant diversos documents en lectura accessible. Per fer-ho, compta amb la col·laboració de l'Associació TDAH-TEA-ACI, que és una entitat de Badia adherida al Voluntariat per la llengua, la Fundació Tallers i l'assessorament del SAL.
Els textos en lectura accessible van més enllà de l'adaptació lingüística perquè també tenen una cura especial en la forma i en la imatge gràfica. Utilitzen un llenguatge fàcil de comprendre i un disseny més senzill, i sempre van acompanyats amb fotografies o pictogrames perquè tothom pugui llegir-los i entendre'ls amb facilitat.
Aquesta guia i les informacions i acords presos per l'Ajuntament es van incorporant en l'apartat Espai Accessible del seu web, perquè tothom els pugui consultar o descarregar-los en format PDF.
CNL