El CNL del Maresme imparteix nous tallers de sensibilització lingüística per a professionals de l’educació infantil i del lleure

Ús professional

S'han dut a terme a les poblacions de Vilassar de Mar, Tordera i Premià de Mar

Des de l'inici del nou curs escolar, els tècnics de normalització lingüística del CNL del Maresme han impartit diversos tallers de sensibilització lingüística dirigits a diferents col·lectius professionals de la comunitat educativa. Concretament, s'han dut a terme dues formacions amb mestres i educadores de les escoles bressol municipals La Bressoleta de Vilassar de Mar i El Niu de Tordera i, d'altra banda, a Premià de Mar s'ha ofert un taller adreçat a una desena de monitors dels serveis de lleure i reforç socioeducatiu.

En aquestes formacions es genera molt de debat i es dinamitza un col·loqui distès entre els mateixos participants sobre les actituds lingüístiques que fan servir als seus respectius llocs de treball. L'objectiu és adquirir més consciència dels rols lingüístics i promoure un canvi d'hàbits per fomentar el català com a llengua d'ús en els centres educatius i garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre els infants, adolescents i joves. Per permetre una reflexió transformadora, es deixen passar uns dies entre la primera i la segona sessió del taller, de dues hores cadascuna.

Vols compartir aquesta notícia?