Tarda de jocs lingüístics al Masnou

Cursos de català

L’alumnat d’Intermedi 2 va fer una tarda de jocs lingüístics a la Biblioteca Joan Coromines

Els alumnes es van dividir en tres grups per jugar a tres jocs diferents, dinamitzats per la professora i dos voluntaris. El primer grup va jugar al "Catajoc, batibull de jocs lingüístics", un joc de llengua creat per Roger Puig, col·laborador habitual dels cursos. El Catajoc és un joc que permet treballar diferents habilitats lingüístiques a través de nou proves diferents que els equips han de superar: trobar una paraula a partir de la definició, definir un mot perquè la resta l'identifiqui, correcció de barbarismes, anagrames, oracions desordenades, frases fetes, refranys i dites, endevinalles i enigmes.

El segon grup va practicar l'expressió oral amb el joc "Fabrica fabularum", creat també per Roger Puig, que consisteix en una experiència lúdica de narrativa improvisada: a partir d'unes cartes que defineixen quatre àmbits (personatges, característiques de personalitat, trama i desenllaç) i que són agafades a l'atzar, els alumnes han d'inventar una narració que inclogui els elements descrits a les cartes i que sigui coherent i alhora creativa.

Finalment, el tercer grup va jugar al Sisset, un joc de creació de paraules a partir de cartes que representen lletres. L'objectiu és anar allargant la paraula tant com sigui possible.

Els alumnes van gaudir d'allò més jugant i aprenent llengua. La sessió va acabar amb un berenar sopar.

Aquesta activitat ha estat organitzada per l'Oficina de Català del Masnou, amb la col·laboració d'Andrea Puig i Roger Puig.

Vols compartir aquesta notícia?