Lliurament del XXXV Premi Literari de les Garrigues
Un total de 252 alumnes han participat al concurs de narracions curtes de la comarca
El Servei Comarcal de Català de les Garrigues ha col·laborat, com cada any, al Premi Literari de les Garrigues com a membre del jurat. És un concurs de narracions que organitza el Consell Comarcal de les Garrigues per promoure la lectura i l'escriptura entre la infància i l'adolescència.
El certamen està adreçat als alumnes dels centres educatius de la comarca i consta de cinc categories: la primera, per als alumnes de 3r i 4t de primària; la segona, per als alumnes de 5è i 6è de primària; la tercera, per als alumnes de 1r i 2n d'ESO; la quarta, per als alumnes de 3r i 4t d'ESO, i la cinquena, per als alumnes de batxillerat. En aquesta 35a edició hi han participat 15 escoles i 3 instituts, i s'han presentat al concurs un total de 252 narracions. L'edició d'enguany ha incorporat una novetat pel que fa a les bases: davant de la problemàtica generada a partir de l'ús de la intel·ligència artificial, els contes presentats de la 3a, 4a i 5a categoria han estat escrits a mà i de manera presencial als tres instituts de la comarca.
Cervià de les Garrigues ha acollit enguany l'acte de lliurament dels premis, que cada any se celebra en una població diferent de la comarca. Es va fer el diumenge 11 de maig a les 12 del migdia i va comptar amb la presència de representants dels centres educatius participants i dels premiats i famílies. En acabar l'entrega dels guardons, l'Ajuntament va convidar els assistents a un aperitiu per cloure la festa.
CNL de