LA LLENGUA, UN VALOR AFEGIT

Llengua i Empresa. Empresarial Girona

La llengua és un element molt important en la imatge d'una empresa i l'excel·lència lingüística contribueix a crear una marca de qualitat.

800x600 Normal 0 21 false false false CA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Taula normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}

En uns moments de crisi, en què la competitivitat entre empreses és tan elevada, la qualitat és un element cabdal en la supervivència empresarial. Qualsevol empresa, de qualsevol sector, sigui gran, mitjana o petita destina molts recursos a garantir la qualitat dels seus serveis. Aconseguir marques de qualitat en qualsevol dels àmbits empresarials és un objectiu prioritari en l’estratègia comercial de moltes empreses.

Els elements que conformen la qualitat són diversos i la llengua no hi és aliena, en forma part, en una posició més capdavantera que no ens pensem. La llengua és present en totes i cada una de les actuacions empresarials, ja siguin orals o escrites, en els aspectes externs (publicitat, retolació, relació amb clients i proveïdors, web...) i en els interns (facturació, senyalització interna, documentació...), i l’excel·lència lingüística marca d’una manera important la qualitat empresarial.

Cada vegada són més les empreses que descobreixen que és positiu vetllar per garantir una qualitat lingüística elevada en la seva imatge i les seves comunicacions. Segons la darrera Enquesta d’usos lingüístics elaborada per la Generalitat de Catalunya, un 39,1% de les empreses entrevistades adopten criteris de qualitat lingüística en tots els seus textos, i un 22,4 % en determinats textos.

D’altra banda, el fet que diverses institucions (PIME, UB...) convoquin des de ja fa anys premis per distingir empreses que excel·leixen en els seus usos lingüístics i que siguin moltes les empreses que hi opten ens dóna la mesura de la importància que es concedeix a aquest aspecte.

Els recursos i les eines per assolir aquesta qualitat augmenten dia a dia i a la xarxa podem trobar de manera gratuïta traductors, correctors, diccionaris, vocabularis específics, models de documents, propostes de formació lingüística i organismes diversos que ens ajudaran a garantir un ús adequat de la llengua que, de ben segur, ajudarà a millorar la imatge global de l’empresa.

Vols compartir aquesta publicació?