I TU, JUGUES EN CATALÀ?

Socioeconòmic

Gener 2016

El Consorci per a la Normalització Lingüística continua amb la campanya "I tu, jugues en català?", per potenciar l'ús de la llengua catalana en el sector del joc.

El joc és molt important per al desenvolupament de la persona. Permet que capacitats diverses com la creativitat, la memòria o a l'atenció progressin. A través del joc aprenem a prendre decisions, relacionem experiències prèvies amb d'altres de noves i compartim temps amb familiars i amics.

En aquest àmbit de relació tan important, el català encara té molt camí per córrer. La presència de la nostra llengua en l'àmbit del joc encara és força precària. Per això, la campanya I tu, jugues en català?  vol contribuir a potenciar l'ús de la llengua catalana en el sector del joc.

La campanya s'adreça a les botigues de joguines i als consumidors, però també als fabricants i als distribuïdors. Vol donar a conèixer l'oferta de jocs en català, on es poden adquirir i fomentar-ne l'ús i consum.

Més de 400 botigues de tot Catalunya ja hi donen suport i prenen el compromís de fer més visibles els jocs en català. A més, s'han tancat acords amb diversos fabricants per promoure l'ús de la llengua catalana al sector. A partir de tota aquesta feina, ja podem disposar d'un catàleg amb més de 600 jocs en català i una app per a mòbil que permet localitzar-los.

Paral·lelament, s'han posat en marxa activitats molt diverses amb el mateix objectiu: participació en fires sectorials, organització de concursos, tallers i mostres de jocs, jornades de jocs al carrer, etc. A més, s'han repartit 180.000 cartes als Reis per a tot Catalunya, a escoles, parcs de Nadal, casals infantils, comerços...

A Girona, per segona vegada hem portat a terme un concurs de fotografies a la xarxa. Des del 22 de desembre fins al 31 de gener s'han pogut penjar a Instagram fotografies relacionades amb el joc, amb l'etiqueta  #juguoencatalà. Entre tots els participants, un jurat format per experts en fotografia ha escollit les 4 guanyadores, que han rebut premis diversos cedits pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Tot i que la campanya agafa una especial embranzida per les festes de Nadal, volem que s'allargui durant tot l'any, amb activitats repartides en el temps i en el territori, per aconseguir que el català sigui visible també en el sector lúdic.

A la pàgina web del CNL de Girona (www.cpnl.cat/girona) hi podreu trobar tota la informació sobre aquesta campanya. 

Vols compartir aquesta publicació?