VUIT RAONS PERQUÈ L’EMPRESA PARLI CATALÀ

Socioeconòmic

Maig 2015

Més enllà del marc legal, hi ha diverses raons perquè l'empresa incorpori el català en el seu funcionament. Aquí se'n mostren 8 de bàsiques.

L'Estatut d'autonomia i el Codi de consum de Catalunya reconeixen drets específics en matèria de llengua a consumidors i usuaris. Més enllà, però, del marc legal, hi ha altres raons perquè l'empresa incorpori el català amb naturalitat tant en el seu funcionament intern com en la imatge externa. A continuació us en presentem vuit.

1. Les empreses que utilitzen la llengua del client donen un servei de qualitat.

2. El client té dret a ser atès en català. És natural atendre el client en la seva llengua.

3. És de llei que el rètols estiguin en català. A més, són un senyal d'identitat i tenir-los en català indica la disponibilitat de l'empresa cap al client.

4. També és de llei etiquetar en català. L'etiqueta és una de les primeres informacions que rep el client, i l'ha de poder llegir en català.

5. La documentació comercial ha d'estar disponible en català. Catàlegs, informacions de caràcter fix, documentació contractual, pressupostos i factures han d'incloure el català.

6. El català és una llengua de mercat. És la novena llengua de la Unió Europea en nombre de parlants.

7. Les grans marques internacionals aposten per usar també el català, per atreure i fidelitzar clients.

8. El productes digitals també parlen català. Vuit dels 10 webs més consultats a Catalunya incorporen el català.

Per tot això cada vegada més, les empreses que volen estar al dia aposten pel català.

Per tal de facilitar a les empreses la correcta adequació a aquest marc legal i oferir-los eines i recursos lingüístics, la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística han posat en marxa la nova edició de la campanya "Català i empresa. Ja estàs al dia?" per proporcionar assessorament i formació a totes les empreses que en necessitin.

Vols compartir aquesta publicació?