CATALÀ I EMPRESA. JA ESTÀS AL DIA?

Socioeconòmic

Desembre 2014

El Consorci per a la Normalització Lingüística posa en marxa una nova campanya per promoure el català en l'àmbit empresarial.

L'any 2012, coincidint amb l'entrada en vigor del nou Codi de consum aprovat pel Parlament  de Catalunya, la Direcció General de Política Lingüística va posar en marxa la campanya "Català i empresa. Ja estàs al dia?" amb l'objectiu de difondre aquest text legal, que entre altres disposicions estableix els drets específics dels consumidors i usuaris en matèria de llengua.

Des del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) hem treballat durant aquests dos darrers anys per difondre aquesta iniciativa a comerços, empreses, col·legis professionals i associacions empresarials .

Ara, al 2015, el CPNL inicia un nou projecte, més ambiciós, que amb el mateix nom pretén, no només la difusió del Codi sinó, sobretot, dels serveis que el Centre de Normalització Lingüística de Girona pot oferir als empresaris de la demarcació, especialment en l'àmbit de la formació lingüística. La creació d'un equip de tècnics específicament preparats per visitar empreses i el compromís de col·laboració de les principals organitzacions empresarials de les comarques gironines garanteixen que l'oferta d'aquests serveis arribarà a tot el teixit empresarial.

Inicialment, i com a prova pilot, les actuacions s'adreçaran principalment  al sector turístic, en el sentit més ampli (hotels, restaurants, càmpings, agències de viatges, residències rurals, complexos lúdics, etc.) sense deixar de banda, però, la resta de sectors productius, prioritzant les mitjanes i grans empreses.

Està plenament demostrat que l'ús normalitzat del català al costat de les altres llengües que es considerin oportunes, aporta, especialment en el sector serveis, un valor afegit a l'empresa, ajuda a la fidelització del client local i apropa l'empresari al territori. L'excel·lència lingüística esdevé, doncs, un bon motor per al negoci.

És per tot això que és vital que l'empresariat prengui consciència de la importància que per a la imatge del seu negoci té la llengua i entengui la formació lingüística del seu personal com a una inversió de futur. Aquest és el leitmotiv d'aquesta nova campanya que el CPNL inicia aquest any.

Vols compartir aquesta publicació?