S'acaba el "Persianes amunt!", el butlletí amb consells lingüístics per al comerç de proximitat

Socioeconòmic

Entre el 25 de maig i el 18 de juny, el Centre de Normalització Lingüística de Tarragona ha publicat 8 fitxes amb models de cartells i consells lingüístics per als establiment comercials en temps de desconfinament

El proppassat 18 de juny es va publicar al web i a les xarxes del Centre de Normalització Lingüística de Tarragona el número 8 (i últim) del butlletí Persianes amunt!, un recull de models de cartells per als establiments comercials que reprenien la seva activitat després d'un temps de confinament.

Es tracta de models de cartells que informen o donen instruccions de seguretat, nous horaris, higiene, distància física, capacitat dels locals, etc. L'objectiu ha estat dotar els comerços de recursos comunicatius eficaços i de qualitat en català. Per aquest motiu, cada fitxa també ha inclòs algunes recomanacions lingüístiques d'ortografia, gramàtica i lèxic, i criteris de presentació i redacció.

Les fitxes -recollides a l'apartat "Publicacions" del web del CNL de Tarragona i descarregables en format PDF-, s'han enviat a 24 associacions de comerciants de Tarragona, el Vendrell, Calafell, Valls, Constantí, Cunit i Vila-seca. Algunes les han publicat als seus butlletins interns, com el CIT del Vendrell.

Per altra banda, les fitxes també s'han enviat a 31 departaments de Comerç i anàlegs d'ajuntaments -Torredembarra, Calafell, Tarragona, el Vendrell, etc.- i consells comarcals, que n'han fet i n'estan fent encara una bona difusió a través de xarxes, correu electrònic i butlletins interns. Finalment, 117 establiments col·laboradors del Voluntariat per la Llengua i 12 empreses de retolació, impremtes i copisteries també han rebut les fitxes.

L'objectiu de la campanya també ha estat difondre el renovat Servei d'Assessorament Lingüístic del CPNL i la nova adreça assessorament.tarragona(ELIMINAR)@cpnl.cat, una bústia creada per recollir consultes de recursos lingüístics, així com sol·licituds de revisió de documents, de formació especialitzada, etc.

La campanya va néixer inicialment com a desplegament dels plans Ofercat per al comerç a Tarragona i el Vendrell, però s'ha estès a l'àmbit de tot el CNL i, fins i tot, altres CNL de Catalunya les estan difonent al seu territori.

Tarragona, 22 de juny de 2020

Vols compartir aquesta notícia?