Nova campanya de Política Lingüística per impulsar el català entre els joves a les xarxes socials

Llengua i cultura

La Direcció General de Política Lingüística comença una campanya de sensibilització per promoure l'ús del català entre els joves que utilitzen i creen continguts a YouTube, Instagram, TikTok i altres xarxes socials. L'eslògan de la campanya és "A la xarxa, peta-ho en català" i l'etiqueta per fer-ne difusió, #JoHoPetoEnCat.

L'acció s'adreça principalment a joves que utilitzen el català de manera habitual però, en canvi, no solen fer-ho quan creen continguts a la xarxa. S'estendrà en publicacions digitals adreçades a aquest públic objectiu i se'n pot veure un recull al web de Llengua catalana: llengua.gencat.cat/johopetoencat.

"A la xarxa, peta-ho en català" forma part del programa de la Direcció General de Política Lingüística per fomentar la creació de continguts a la xarxa en la línia de l'estudi 'Català, youtubers i instagramers. Un punt de partida per promoure l'ús de la llengua', elaborat pel Centre Universitari de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona, per encàrrec de la Direcció General de Política Lingüística.

El programa també inclou altres iniciatives com el suport econòmic a plataformes impulsades per creadors de contingut a la xarxa, com Canal Malaia, a plataformes que afavoreixen el finançament de projectes de creació a la xarxa com Aixeta, a accions orientades a consolidar un sistema de referents i visibilitzar-lo i a projectes d'influenciadors socials en català.

Vols compartir aquesta notícia?