25 anys fent bategar el català

CNL de l'Àrea de Reus Miquel Ventura

← Inici del CPNL

Altres centres


Empresa

Consultoria lingüística

Assessorament en selecció de personal

El CPNL assessora les empreses i els comerços respecte del nivell de català del seu personal. A través de l'administració de proves de nivell, es determina si el perfil lingüístic dels treballadors s'adiu amb les necessitats del lloc de treball. També s'ofereix assessorament sobre la llista de titulacions equivalents als certificats de coneixements de català de la Direcció General de Política Lingüística, elaborada a partir de l'ORDRE VCP/491/2009, de 12 de novembre (DOGC 5511, del 23/11/2009).  

Assessorament legal

El CPNL assessora les empreses i els comerços respecte de la normativa lingüística vigent: l'Estatut d'autonomia de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya i la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries

En resum, les persones consumidores tenen dret a rebre, com a mínim en català, la documentació comercial, les invitacions a comprar, la retolació i la cartelleria. A més, tenen dret a ser ateses oralment en la llengua oficial que escullin, és a dir, en català, castellà o aranès. Això vol dir que quan una persona consumidora s'adreça oralment a un altre interlocutor en el marc d'una relació de consum ho podrà fer en la llengua oficial que desitgi emprar, sense cap tipus de limitació.  

Les empreses tenen obligacions lingüístiques? Estan obligades a disposar de la pàgina web en català? Els bars i restaurants, quines obligacions específiques tenen? Consulteu les respostes a les preguntes més freqüents.

Entrenament lingüístic

L'entrenament o coaching lingüístic consisteix en un assessorament personalitzat, professional i eficaç, de caràcter temporal, que té per finalitat aconseguir potenciar la capacitat comunicativa de la persona usuària.

Voluntariat per la llengua a l'empresa

El Voluntariat per la llengua a l'empresa facilita que totes les persones que tenen coneixements bàsics de català oral (aprenents) el puguin practicar amb companys i companyes de feina, o amb persones externes, que parlen habitualment en català (voluntaris).

Des del 2017, està en marxa el Voluntariat per la llengua virtual, per tal que puguin també participar-hi persones amb horaris canviants, que han de viatjar molt o que per qualsevol altre motiu no poden fer les trobades de manera presencial.

Aquesta iniciativa, sigui presencial o virtual, és una bona manera que els treballadors i treballadores de l'empresa millorin les seves competències sense cap cost.


Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter