25 anys fent bategar el català

CNL de Girona

← Inici del CPNL

Altres centres


Xarxa territorial

Publicacions

   << Escolliu la categoria
Socioeconòmic

EL CATALÀ COM A VALOR AFEGIT


EL CATALÀ COM A VALOR AFEGIT  RESUM

Diverses actuacions i campanyes promouen l'ús normal i sense complexos del català a l'empresa, com a element que incorpara un valor afegit.




 DESCRIPCIÓ DETALLADA

En moments econòmicament complicats és quan les empreses han de trobar sistemes per incorporar valor afegit al seu producte o als seus serveis. Integrar-se al territori i aproximar-se als clients potencials és, sens dubte, una de les estratègies que ajuda a assolir aquest objectiu. I segur que l'ús normal i desacomplexat de la llengua del territori contribueix decisivament a aquesta integració.

En el número anterior presentàvem el llibret  A l'empresa, en català, que ofereix tot un seguit d'estratègies i de bones pràctiques per a les empreses que volen enfilar aquest camí. A finals del mes de gener, Plataforma per la Llengua, el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya (DGPL), amb el suport d'associacions i organitzacions de l'àmbit empresarial, tenim previst fer-ne una presentació a Girona.

En la mateixa línia, la DGPL, amb la col·laboració del CPNL, ha posat en marxa les campanyes "Català i empresa, ja estàs al dia?" i "Català i comerç, ja estàs la dia?", destinades a difondre els avantatges que suposa la incorporació del català en la imatge de les empreses i en el seu funcionament habitual.

Aquesta campanya pretén, també, informar sobre les novetats que aporta el Codi de consum aprovat recentment per la Generalitat de Catalunya, pel que fa als aspectes lingüístics.

En l'atenció oral, el Codi garanteix el dret del consumidor a ser atès en la llengua oficial que esculli i, per tant, les empreses i els establiments oberts al públic han de comptar amb personal que tingui els coneixements lingüístics necessaris per facilitar aquest dret. A més, les empreses han de tenir almenys en català les invitacions a comprar, la informació de caràcter fix, els contractes d'adhesió, la documentació contractual, els resguards de dipòsit i les factures, entre altres documents.

Enllaços relacionats

Consorci per a la Normalització Lingüística

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter